Depend Cosmetic werd in 1952 in Zweden opgericht en werkte tot 1989 uitsluitend met de kappersmarkt. Begin 1990 veranderde het bedrijf van koers en verlegde de focus van kappers naar de detailhandel.
Marktonderzoek gedurende een aantal jaren legde de basis voor een nieuw aandachtsgebied. We realiseerden ons dat er een enorm potentieel was in nagels en nagelverzorgingsproducten, maar ook in nicheproducten voor de ogen. Deze markt werd door winkels verwaarloosd en er was onvoldoende dialoog tussen eindgebruikers en winkelpersoneel. Er was simpelweg een gebrek aan kennis over de producten.
Er volgde een intensieve periode van productontwikkeling en na een eerste presentatie aan de markt hebben we een opvallend resultaat behaald. We voelden dat we op de goede weg waren en boekten in korte tijd een fantastisch resultaat op onze thuismarkt Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. In elk van deze landen hebben we nu onze eigen bedrijven. Het klantenbestand omvat 2.000 verschillende winkels die het hele retailveld bestrijken.
Depend CosmeticToday ontwikkelen en produceren onze producten in eigen huis. Vloeibare producten worden vervaardigd in onze fabriek in Halmstad aan de westkust van Zweden. Nagels, kunstwimpers en soortgelijke producten worden vervaardigd in Indonesië, waar we hebben geïnvesteerd in onze eigen productie- en productiefaciliteiten.
De sleutel tot het succes van Depend zijn niet alleen hoogwaardige, aantrekkelijk vormgegeven producten en een stabiel marketingplatform, maar ook een nieuwe en unieke manier van verkopen. Voor Depend betekent dit individuele producttrainingen voor al onze retailers. We hebben ook een nieuwe manier geïntroduceerd om de producten weer te geven met behulp van schappenplannen, wat met succes heeft geleid tot extra verkopen.
Dit alles betekent dat Depend zich nu met trots kan introduceren als een nagelmerk dat concurreert met de toonaangevende multinationale make-upbedrijven en laat zien hoeveel winst er in de winkel kan worden gemaakt.
Nadat we een grote vlucht hadden genomen op de Scandinavische markt, richtten we onze aandacht vervolgens op de exportmarkt. Vandaag exporteren we naar meer dan 50 landen en zijn we ook een sterke speler op de internationale markt.